Naar hoofdinhoud

Wonen en zorg

Welkom bij Charim

Bent u op zoek naar wonen met zorg? Dan is Charim wellicht iets voor u! Bij Charim kunt u met een Wlz-indicatie wonen in een zorgappartement of in een woongroep. Het uitgangspunt is dat u blijft doen wat u nog zelf kunt. Dit eventueel met hulp van uw naasten. Onze zorg- en welzijnsmedewerkers ondersteunen waar dat nodig is.   Lees meer over wonen bij Zorggroep Charim in de folder 'Wonen bij zorggroep Charim'.

Een breed zorgaanbod  
Naast wonen met zorg bieden wij ook wijkverpleging, dagbegeleiding, hospicezorg en revalidatiezorg. Kortom, Charim heeft een breed zorgaanbod. Wij denken graag met u mee voor de juiste ondersteuning.  
 
De locaties   
De woon- en zorglocaties van Charim bevinden zich in Veenendaal, Zeist, Woudenberg, Rhenen en Amerongen. Een overzicht van al onze locaties vindt u in het locatieoverzicht.  

Interesse om te wonen bij Charim? 
Neem contact op met de afdeling Informatie en Zorgadvies via 0800-0711 voor advies bij uw woon-en zorgvraag. Zij vertellen u graag meer over wonen bij Charim.  

Het aanmeldproces
In de infographic en de uitleg hieronder geven we u een globaal beeld van de stappen tussen een aanmelding en het komen wonen bij Charim. Elke aanmelding en zorgvraag is anders. Het kan daarom zijn dat de stappen er voor u anders uitzien.  

  • Wlz-aanvraag

    Om in een van onze locaties te kunnen wonen, heeft u een indicatie nodig vanuit de Wet langdurige zorg (Wlz) van het Centrum Indicatiestelling Zorg (CIZ). Het CIZ beoordeelt welke zorg u nodig heeft. Informatie over het aanvragen van de Wlz-indicatie vindt u op www.ciz.nl. Als u een Wlz-indicatie heeft ontvangen, betaalt u een eigen bijdrage aan het Centraal Administratie Kantoor (CAK). Informatie hierover vindt u op www.hetcak.nl. Op de website van het CIZ kunt u zelf bekijken of de zorg die u nodig heeft onder de Wlz valt. Doe de check

    Als u een Wlz-indicatie heeft kunt u deze gebruiken voor zorg thuis. Mogelijk komt u in aanmerking voor een plek op de wachtlijst van een van onze locaties. 

  • Aanmelding

    Als u bij het CIZ heeft aangegeven dat u graag bij Charim op de wachtlijst geplaatst wilt worden, dan ontvangen wij van het zorgkantoor uw indicatiebesluit. Als dit besluit bij ons binnen is nemen wij telefonisch contact met u op.
    We krijgen graag een beeld van uw huidige woonsituatie en zorgvraag. Ook maken we een afspraak voor een kennismakingsgesprek om plaatsing op de wachtlijst te bespreken.

    Als u nog niet direct in verpleeghuiszorg nodig heeft, is wijkverpleging, dagbegeleiding of ondersteuning bij dementie mogelijk iets voor u. Bekijk hieronder de folders voor meer informatie hierover:

  • Kennismaking

    Voor het kennismakingsgesprek komt de adviseur wonen, welzijn en zorg bij u thuis. Het kan ook zijn dat het kennismakingsgesprek telefonisch is. Om u voor te bereiden op het gesprek kunt u alvast meer informatie lezen over de locatie van uw voorkeur

     

  • Op de wachtlijst

    Als u op de wachtlijst staat, blijven wij contact met u houden. Als het moment van verhuizing in zicht komt, nemen wij op tijd contact met u op. Dit betekent namelijk dat zodra er een kamer of appartement vrijkomt, de kans bestaat dat u daarvoor in aanmerking komt. Bij acceptatie volgt de verhuizing snel. En dan is het fijn om daarop voorbereid te zijn. Bereid u voor op de verhuizing met het document ‘aandachtspunten voor de verhuizing’. Ook de folder over onze Woondiensten en de verzekeringswijzer bevatten handige informatie voor een verhuizing.  

  • Appartement beschikbaar

    Zodra er een appartement of kamer beschikbaar is maken we een afspraak voor een bezichtiging. 

  • Bezichtiging

    Op de dag van de bezichtiging mag u maximaal 2 mensen meenemen. De adviseur vertelt u meer over de kamer of het appartement en u krijgt een rondleiding in de locatie.

  • Accepteren appartement

    U kunt bij de bezichtiging meteen besluiten of u de kamer of het appartement accepteert. Houd er rekening mee dat bij acceptatie uw verhuizing binnen enkele dagen plaatsvindt. Als u besluit de kamer of het appartement niet te accepteren, is dat uw recht. Wel is het goed te weten dat dit mogelijk gevolgen heeft voor uw wachtlijststatus. Wij nemen contact met u op om het vervolg te bespreken.

  • Verhuizing

    Als u besluit om de kamer of het appartement te accepteren, is de verhuisdatum op korte termijn. Op de dag van uw verhuizing heeft u een kennismakingsgesprek met een zorgmedewerker. Die maakt u wegwijs in de locatie.

Meer informatie

Voor meer informatie kunt u bellen naar: Of stuur een bericht