Veilig Mailen
Veilige en toegewijde zorg gaat niet alleen over zorg aan uzelf of uw naaste, maar ook over een garandeerde veilige uitwisseling van uw gegevens. Daarom maakt Charim gebruik van ZIVVER; een veilige en moderne oplossing voor het veilig versturen van gegevens en documenten via e-mail.
Veilige e-mailoplossing ZIVVER
ZIVVER versleutelt berichten met gevoelige inhoud, ook als deze in bijlages staan vermeld. Bijvoorbeeld patiëntgegevens, burgerservicenummers, (zorg)overeenkomsten, enzovoort. Berichten die zijn verstuurd met ZIVVER zijn gegarandeerd veilig. Niemand kan toegang tot deze gegevens hebben dan enkel de verzender en ontvanger. ZIVVER voorkomt tevens dat informatie naar de verkeerde personen wordt verstuurd.
Instructies bij het ontvangen of verzenden via ZIVVER
Hieronder vindt u enkele instructies over ZIVVER indien u een ZIVVER-bericht van Zorggroep Charim heeft ontvangen, u op een ZIVVER-bericht wilt antwoorden of als u zelfstandig een veilige e-mail aan Charim wilt verzenden.
Openen van een ontvangen ZIVVER-bericht
Indien u van Charim een ZIVVER bericht heeft ontvangen kunt u deze op de volgende wijze openen:
- Klik op de tekst ‘Klik voor bericht’. U wordt automatisch doorgestuurd naar de beveiligde omgeving van ZIVVER.
- Voer uw toegangscode in om het bericht te ontsleutelen (zie volgende alinea).
Ontsleutelen van het ZIVVER-bericht met gratis ZIVVER-account.
Indien u klant/cliënt bent van Charim kunt u mogelijk meerdere keren per jaar een ZIVVER-bericht van Charim ontvangen. In dat geval is het voor u het de beste oplossing om een ZIVVER-account aan te maken via https://app.zivver.com/signup. Het gebruik van ZIVVER als particulier is geheel gratis!
Ontsleutelen van een ZIVVER-bericht met een SMS-code
Indien u niet over een gratis ZIVVER-account beschikt (of wilt beschikken) is het noodzakelijk om u te verifiëren voordat u het bericht kunt lezen. Naar uw 06-nummer wordt daarom een toegangscode gestuurd via SMS. Om veilige mailberichten te kunnen sturen willen wij u vragen uw 06-nummer aan Charim te verstrekken.
Nadat u bij het openen van het bericht heeft geklikt op ‘Klik voor bericht’ vult u de ontvangen toegangscode in.
Uitgebreide instructie over het ontvangen, openen en lezen van ZIVVER berichten met een SMS-code kunt u hier vinden.
Ontsleutelen van een ZIVVER-bericht met een toegangscode
Ontvangt u als professionele organisatie, dienstverlener of praktijk geregeld mailberichten van Charim op een ‘algemeen’ mailadres (b.v. huisartsenpraktijk@testmail.nl) dan ontvangt u van ons de eerste keer een toegangscode voor het openen van deze ZIVVER-berichten. Omdat vaak meerder personen de berichten van een dergelijk mailadres behandelen is de verificatie met een SMS niet haalbaar. De toegangscode is dan ook niet persoonlijk en kan gedeeld worden met alle gebruikers van het betreffende mailadres.
Deze toegangscode wordt uitsluitend verstrekt via brief of telefonisch. Charim zal enkel de toegangscode verstrekken via telefoon indien de identiteit va de ontvangende persoon zeker is én dat deze werkzaam is voor de betreffende organisatie.
Hoe u een bericht kunt openen met een toegangscode kunt u zien in deze video.
Indien u de toegangscode kwijt bent kunt u die opvragen bij de klantenservice van Charim: 0800-0711.
Beantwoorden van ZIVVER-berichten
Berichten die u van Charim via ZIVVER heeft ontvangen en geopend kunt u binnen dezelfde beveiligde ZIVVER-omgeving beantwoorden. U kunt hierdoor gegevens of documenten volledig veilig en vertrouwt aan Charim (terug)sturen.
Hoe u een ZIVVER-mail kunt beantwoorden kunt u zien in dit filmpje. Bijlagen toevoegen kan door te klikken op de paperclip onderaan uw bericht.
Zelf een veilige mailconversatie starten
Ook als u zelf geen ZIVVER-bericht heeft ontvangen van Charim kunt u wel een veilige e-mail aan Charim sturen via ZIVVER. Door te klikken op onderstaande button wordt de beveiligde mailomgeving van ZIVVER geopend. Het bericht wat u verzendt wordt ontvangen door de klantenservice van Charim. Vermeld daarom duidelijk voor wie of welke afdeling uw bericht is bedoeld. Bijlagen toevoegen kan door te klikken op de paperclip onderaan uw bericht.
Hou ons op de hoogte van uw e-mailadres en telefoonnummer
Om u veilige ZIVVER-berichten te kunnen blijven versturen is het van belang dat Charim over de juiste gegevens beschikt. Geef wijzigingen van uw e-mailadres en/of uw mobiele telefoonnummer zo spoedig mogelijk door.
U kunt de (gewijzigde) gegevens doorgeven aan uw vertrouwde adviseur, EVV’er of wijkverpleegkundige. Ook kunt u bellen met de klantenservice van Charim: 0800-0711.
Meer informatie over ZIVVER
Wilt u meer weten over ZIVVER? Kijk voor meer informatie op de website van ZIVVER.