Naar hoofdinhoud

Cliëntenraad Spathodea

Medezeggenschap Spathodea: iets voor u?
De cliëntenraad van Spathodea is opnieuw van start gegaan. Wordt u ook lid?
De klankbordgroep blijft ook bestaan.
Cliënten, hun naasten of andere betrokkenen bij Spathodea kunnen zich voor de klankbordgroep of als lid van de cliëntenraad aanmelden!

Klankbordgroep
Vier keer per jaar geeft de locatiemanager ruimte aan medezeggenschap in de vorm van gesprekken met een klankbordgroep. Aan de uitwisseling in de klankbordgroep kunt per keer deelnemen. De volgende klankbordgroep is op: donderdag 11 september 2025 van 14.30 tot 15.30 uur. 
Op donderdag 13 november vergadert de klankbordgroep van 14.30 tot 15.30 uur. Aansluitend Cliëntenraad van 15.30 tot 16.30 uur.

Cliëntenraad
Inmiddels zijn er weer vier leden voor de cliëntenraad van Spathodea, die over bepaalde onderwerpen instemmingsrecht en adviesrecht heeft. Uitbreiding  van de cliëntenraad is nog mogelijk. De cliëntenraad overlegt met de locatiemanager om advies of instemming te geven over onderwerpen waarvoor dat nodig is.
Als je lid wordt van de cliëntenraad betekent dat dat je - in principe - iedere keer naar de overleggen met de locatiemanager komt, voor een periode van drie jaar.
De cliëntenraad vergadert op dinsdag 23 september van 13.30 tot 15.00 uur, deels met de locatiemanager. En op donderdag 13 november vergadert de cliëntenraad van 15.30 tot 16.30 uur.

Contact
Heeft u belangstelling voor de klankbordgroep of de cliëntenraad van Spathodea? Of wilt u iets meegeven om te bespreken? Dan kan dat via de locatiemanager of via een e-mail naar: Clientenraad-Spathodea@charim.nl.

Algemene informatie:
Iedere locatie van Charim kent een eigen cliëntenraad (CR). De cliëntenraad behartigt de gemeenschappelijke belangen van de cliënten van Spathodea voor onder meer:

  • maaltijdvoorziening
  • veiligheid, gezondheid en hygiëne
  • kwaliteit van de zorg en dienstverlening
  • recreatiemogelijkheden en ontspanning
  • huisregels
  • geestelijke verzorging
  • lokale nieuw- en verbouwplannen

De cliëntenraad kan meedenken over het beleid en de kwaliteit van zorg en heeft op een aantal onderwerpen instemmingsrecht. Dit betekent dat het locatiemanagement niet zomaar een besluit mag nemen dat afwijkt van het advies van de cliëntenraad. Vanuit elke lokale cliëntenraad is één lid afgevaardigd naar de centrale cliëntenraad, die de belangen van alle cliënten van Charim behartigt.