Naar hoofdinhoud

Cliëntenraad Spathodea

Medezeggenschap Spathodea: iets voor u?
De cliëntenraad van Spathodea maakt eind 2024 een nieuwe start. Wie wordt het derde lid?
De klankbordgroep blijft ook bestaan.
Cliënten, hun naasten of andere betrokkenen bij Spathodea kunnen zich voor de klankbordgroep of als lid van de cliëntenraad aanmelden!

Op dit moment heeft Spathodea nog geen complete cliëntenraad. Vier keer per jaar geeft de locatiemanager ruimte aan medezeggenschap in de vorm van gesprekken met een klankbordgroep. U kunt per keer deelnemen aan deze uitwisseling met de locatiemanager.
De volgende klankbordgroep is op: Donderdag 20 februari 2025 van 15.00 tot 16.30 uur
Aansluitend vergadert de cliëntenraad in oprichting met de locatiemanager, tot 17.00 uur.

De overige data voor 2025 zijn dinsdag 27 mei, dinsdag 9 september, dinsdag 25 november. - Klankbordgroep van 15.00 tot 16.30 uur. Aansluitend vergadert de Cliëntenraad van 16.30 tot 17.00 uur.

Inmiddels zijn er weer belangstellenden voor de cliëntenraad van Spathodea, die over bepaalde onderwerpen instemmingsrecht en adviesrecht heeft. De cliëntenraad zit na afloop van de klankbordgroep nog even bij elkaar met de locatiemanager om advies of instemming te geven over onderwerpen waarvoor dat nodig is.

Als je lid wordt van de cliëntenraad betekent dat dat je - in principe - iedere keer naar de overleggen met de locatiemanager komt, voor een periode van drie jaar.

Een voorzitter en een lid zijn al gevonden! Dat is bijna genoeg. De cliëntenraad mag uit 3 tot 8 leden bestaan, dus hierbij graag de oproep aan u: maakt u de cliëntenraad van Spathodea compleet…?

Contact
Heeft u belangstelling voor de klankbordgroep of de cliëntenraad van Spathodea? Of wilt u iets meegeven om te bespreken? Dan kan dat via de locatiemanager of via een e-mail naar: Clientenraad-Spathodea@charim.nl.

Algemene informatie:
Iedere locatie van Charim kent een eigen cliëntenraad (CR). De cliëntenraad behartigt de gemeenschappelijke belangen van de cliënten van Spathodea voor onder meer:

  • maaltijdvoorziening
  • veiligheid, gezondheid en hygiëne
  • kwaliteit van de zorg en dienstverlening
  • recreatiemogelijkheden en ontspanning
  • huisregels
  • geestelijke verzorging
  • lokale nieuw- en verbouwplannen

De cliëntenraad kan meedenken over het beleid en de kwaliteit van zorg en heeft op een aantal onderwerpen instemmingsrecht. Dit betekent dat het locatiemanagement niet zomaar een besluit mag nemen dat afwijkt van het advies van de cliëntenraad. Vanuit elke lokale cliëntenraad is één lid afgevaardigd naar de centrale cliëntenraad, die de belangen van alle cliënten van Charim behartigt.