Cliëntenraad De Looborch
De Looborch kent een eigen cliëntenraad. De cliëntenraad is er voor de cliënten en behartigt hun belangen voor onder meer:
- maaltijdvoorziening;
- veiligheid, gezondheid en hygiëne;
- kwaliteit van de zorg en dienstverlening;
- recreatiemogelijkheden en ontspanning;
- huisregels;
- geestelijke verzorging;
- lokale nieuw- en verbouwplannen
Voor de eerste zes onderwerpen hebben de cliëntenraden instemmingsrecht. Dit betekent dat het locatiemanagement niet zomaar een besluit mag nemen dat afwijkt van het advies van de cliëntenraad. De raad vergadert gemiddeld één keer per twee maanden met de locatiemanager. Vanuit elke lokale cliëntenraad is één lid afgevaardigd naar de centrale cliëntenraad, die de belangen van alle cliënten van Charim behartigt.
De cliëntenraad van De Looborch is te bereiken via clientenraad-delooborch@charim.nl.