img

Charim scoort hogere cliënt- en medewerkertevredenheid

Cliënten en medewerkers van Zorggroep Charim, een christelijke ouderenzorg-organisatie met 15 locaties in de regio’s Veenendaal en Zeist, waarderen de zorggroep met steeds hogere cijfers.

Dat is de conclusie die getrokken kan worden uit het laatste cliënttevredenheidonderzoek en medewerkertevredenheidonderzoek.  Cliënten geven Charim nu gemiddeld een 7,9 (was 7,6 in 2016) en medewerkers geven nu gemiddeld een 7,3 (was een 7 in 2016).

‘Met onze plannen voor de komende jaren willen we op gemiddeld een 8 uitkomen voor zowel cliënttevredenheid als medewerkertevredenheid. En liefst hoger’, legt Henk Prins, voorzitter Raad van Bestuur, uit. ‘De nu gepresenteerde cijfers laten die opwaartse beweging goed zien. Ik ben daar erg blij mee en dankbaar voor.’
Diverse onderdelen van Charim, zoals de Thuiszorg (score: 8) en Charim Revalidatie Veenendaal (score 8,1) hebben het streefcijfer al bereikt; de Psycho-geriatrische Zorg en Somatiek boekten allebei een 7,8. ‘Achter die cijfers, die hoger zijn dan het jaar daarvoor, gaat hard werken schuil. We willen het beste voor onze cliënten. En dat wordt door hen opgemerkt’, aldus de bestuurder.

Medewerkers
Niet alleen ‘een tevreden cliënt’, ook ‘een tevreden medewerker’ is één van de ambities van Charim voor de komende jaren. Want tevreden medewerkers zorgen volgens Prins voor tevreden cliënten. De zorggroep ontpopt zich als een organisatie waar medewerkers alle ruimte krijgen om zich te ontwikkelen. Ook heeft Charim - vooruitlopend op de plannen van de overheid voor meer personeel - extra personeel aangenomen, in het belang van cliënten én medewerkers. Prins: ‘Medewerkers waarderen al deze inspanningen. En dat zien we terug in de resultaten van het onderzoek. De komende jaren gaan we verder om al onze ambities te realiseren’.